مقالات

موسسه مهاجرتی در همدان

مهاجرت چیست؟

 

مهاجرت یا کوچ کردن، به معنای جابه جایی از مکانی به مکانی دیگر است که ممکن است با اهداف متعددی صورت بگیرد.

هدف از مهاجرت، معمولا کار، تحصیل یا سفر می باشد که هر یک از این موارد قوانین و نکات مختلفی را شامل می شود.

 

 

مهم ترین انگیزه فرد مهاجر

 

غالبا مهمترین انگیزه فرد مهاجر، دور شدن از شرایط و عوامل نامساعد کشورش و یا جذب شدن به شرایط و عوامل مساعد جذاب در کشوری دیگر  است. در مفهوم مدرن و دنیای امروزه، مهاجرت به معنای کوچ از یک کشور و ملیت به کشور و ملیتی دیگر است.

 

با گسترش روابط بین المللی و نیز ارتباطات تنگاتنگ میان اقوام و ملل مختلف، مهاجرت و جابه جایی با اهداف کاری، توریستی و تحصیلی بسیار رونق پیدا کرده و در مواردی نیز لزوم پیدا می کند.

 

با افزایش درخواست مهاجرت، متعاقبا شرایط پذیرش در کشورهای میزبان سخت تر شده و دولت ها هر یک به زعم خود قوانینی گاها سخت گیرانه برای مهاجر پذیری اتخاذ می کنند. مهاجرت و مسائل و مشکلات مرتبط با آن، همواره یکی از دغدغه های دولت ها در تمام دنیاست.

 

شرایط مهاجرت

 

مهاجرت با هر هدف و انگیزه ای که باشد باید در چارچوب قانونی و با سیر مراحل خاص خود صورت بگیرد. فردی که قصد مهاجرت دارد ابتدا باید هدف خود از مهاجرت را تعیین کند. سپس با جدیت، تلاش و با داشتن زمان و سرمایه کافی اقدام کند.

 

داشتن مهارت شغلی، آشنایی کافی با زبان خارجی، مدرک تحصیلی و داشتن مدارک هویتی قانونی، از ضروریات یک مهاجرت قانونی و امن است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

روش های مهاجرت

 

 

 

مهاجرت به طرق مختلف صورت می گیرد. در واقع هدف و انگیزه افراد از مهاجرت، نوع مهاجرتشان را تعیین می کند. برای این منظور از راه های مختلفی می توان اقدام به مهاجرت نمود که برخی از این موارد را  ذکر می کنیم.

 

تخصص شغلی

 

این روش یکی از راه های مناسب مهاجرت است که هزینه زیادی هم ندارد و لازمه آن داشتن تحصیلات، سابقه کار مشخص و داشتن سطح زبان مناسب است.

فردی که ازین طریق موفق به دریافت پذیرش شغل از کشور مقصد می شود می تواند مهاجرت شغلی داشته باشد.

 

ثبت شرکت

 

در برخی از کشورها می توان با ثبت شرکت اجازه کار و فعالیت تجاری گرفت. با ثبت شرکت، می توان اقامت آن کشور را اخذ کرد. و فرد می تواند حساب های بین المللی و کارت های اعتباری داشته باشد.

 

 

خرید ملک

 

خرید ملک و سهام شرکت های سهامی عام، از جمله مواردی است که می توان از طریق آن اقدام به اخذ ویزای اقامت کرد. در این مورد، قوانین کشورها با یکدیگر متفاوت است و هر کشور ضوابط خاص خود را دارد.

 

 

ازدواج

 

این روش از جمله روش های پیچیده و پر فراز و نشیب در امر مهاجرت و اخذ اقامت محسوب می شود که قوانین و پیچیدگی های متغیری در هر کشور دارد.

 

 

پناهندگی

 

مهاجرت از طریق پناهندگی شامل افرادی می شود که به دلایل مختلفی ممکن است در کشور خود احساس امنیت نداشته باشند یا خطری ایشان را تهدید کند .و به عبارتی، ماندن در آن کشور برایشان مخرب باشد.

 

در چنین شرایطی فرد با درخواست پناهندگی می تواند برای مهاجرت به کشوری دیگر اقدام کند.

 

 

ویزا، اقامت و تابعیت:

 

 

 

ویزا

 

وقتی فردی برای مهاجرت اقدام می‌کند باید پس از مشخص کردن هدفش، اقدام به اخذ ویزا کند. ویزا برای انجام کاری خاص و در زمانی خاص صادر می شود.

فردی که با ویزا مهاجرت کرده، در کشور مقصد مانند مهمان است و هیچ کدام از حقوق شهروندی آن کشور شامل حال او نمی شود. مهاجر بعد از پایان مدت اعتبار ویزا، باید به کشورش بازگردد. ویزا ها در انواع مختلفی صادر می شوند مانند ویزای کاری، تحصیلی و توریستی.

 

 

ویزای تحصیلی

 

این ویزا از پر تقاضاترین نوع ویزا ها محسوب می شود. افرادی که علاقمند به تحصیل در کشوری دیگر هستند باید ویزای تحصیلی بگیرند و پس از اتمام مدت آن، به کشورشان برگردند.

برای اخذ ویزای تحصیلی، ابتدا فرد باید پذیرش قطعی از موسسه یا دانشگاه مورد نظر را دریافت کند و ضمن اثبات تمکن مالی خود ،برای اقامت و تحصیل در کشور مقصد، باید مدرک زبان نیز داشته باشد.

 

 

ویزای کاری

 

برخی مهاجرت ها با هدف پیدا کردن شغلی مناسب تر در کشوری دیگر صورت می گیرد. نارضایتی از شرایط کار و وجود شرایط مساعد در کشوری دیگر برخی افراد را به فکر مهاجرت کاری می اندازد.

 

برای چنین منظوری، داشتن سابقه کاری مفید و مناسب و نیز داشتن مدرک تحصیلی مرتبط و آشنایی با زبان، از ضروریات است.

افرادی که برای مهاجرت کاری اقدام می کنند می‌توانند در ابتدا اقامت یک یا دو ساله بگیرند و پس از اینکه به شرایط شغلی خوبی دست پیدا کردند اقدام به اخذ اقامت دائم کنند تا در نهایت بتوانند تابعیت آن کشور را به دست آورند.

 

 

ویزای توریستی

 

اخذ این نوع از ویزا و مهاجرت توریستی از موارد دیگر ساده تر است. با داشتن این ویزا فرد می تواند برای مدتی معین به کشوری مهاجرت کند.

فردی که با ویزای توریستی اقدام به مهاجرت می کند حق کار یا تحصیل، و فعالیت های دیگر را در کشور میزبان ندارد و ویزای او فقط محدود به گردش در آن کشور و یا دید و بازدید از اقوام و بستگانش می شود.

 

 

اقامت

 

اقامت دو نوع است: موقت و دائم.

 

با داشتن هر یک از این دو نوع اقامت، فرد مهاجر مانند یک شهروند عادی در آن کشور تلقی می شود و از کلیه حقوق اجتماعی و شهروندی آن کشور برخوردار خواهد شد. اما محدودیت هایی دارد مثل اینکه نمی تواند رای دهد، حقوق بی کاری ندارد و مزایای پاسپورت آن کشور را نیز ندارد.

 

 

تابعیت

 

داشتن تابعیت یک کشور به معنای داشتن پاسپورت آن کشور و دارا بودن کلیه حقوق مادی و معنوی و قانونی آن کشور برای فرد مهاجر است.

 

موسسه دانا، موسسه مهاجرتی در همدان

 

 

موسسه دانا، یک موسسه مهاجرتی در همدان است. کارشناسان و مشاوران مجرب ما در موسسه دانا، برآنند تا با ارائه مشاوره جامع، به روز و رایگان در زمینه مهاجرت، راهنمای شما در این زمینه باشند.

 

با دریافت نظرات کارشناسان و مشاوران موسسه دانا به عنوان یک موسسه مهاجرتی در همدان، می توانید برای یک مهاجرت امن و قانونی اقدام کنید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالات خود در زمینه مهاجرت به کشور مورد نظر، با ما تماس بگیرید.

 

منتظر شما هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا